Bijna alles en iedereen om ons heen heeft een digitale tweeling. Denk aan computersimulaties voor grote bouwwerken, of virtuele prototypes voor nieuwe auto’s. Maar ook jij hebt er één – in de vorm van alle data die er over jou is verzameld. Vaak denken wij als mens, dat wij die digitale kopieën volledig in de hand hebben. Maar is dat wel zo? Wie beïnvloedt uiteindelijk wie? Juist omdat de scheidslijn tussen deze gebieden zo fluïde is, roept het de vraag op waar deze werelden elkaar nodig hebben om te bestaan. Hoe verhouden ze zich tot elkaar en hoe werken ze samen?  

Digital Twin: de VR-versie
Uniek aan deze voorstelling is dat er naast de ‘gewone’ podiumversie tegelijkertijd een versie in VR wordt gespeeld. De VR-versie biedt een andere kijk, vanuit een ander perspectief, op de podiumversie. In een andere ruimte in het theater dan de zaal waar de voorstelling wordt gespeeld kunnen max 15 mensen de voorstelling in VR zien met een VR-bril. Uniek aan deze VR-versie is dat alles live wordt ervaren: als de danser op het podium valt, valt die ook in de VR-versie!