Een afgebrande kathedraal met een demon op de troon die worsten grilt. Een lege kapitalistische stad waar niemand je meer aan kijkt. Je bevindt je in 2069, waar het dunne laagje beschaving van de wereld is weggevallen. Iedereen die anders is wordt verbannen, uitgesloten en gebrandmerkt.

Onder de angstwekkende beelden, die theatermaker Luit Bakker met visueel kunstenaar Pleun Gremmen creëert, zit een diep verborgen werkelijkheid van haat en intolerantie tegen alles wat queer is. Een uitvergroting van de wereld waarin we nu leven. Samen met de makers ga je op zoek naar wat de toekomst dan wel moet zijn. Durf jij tegen de massa in te gaan en te ontsnappen aan de wereld die veroordeelt? Treed binnen in de goddelijke wereld die voorbij begrenzing verscholen ligt. 

Over de maker Luit Bakker

Luit Bakker (1991) studeerde in 2015 af aan de Toneelacademie Maastricht in de richting Theatraal Performen. Ze is onderdeel van het collectief La Isla Bonita waarmee ze onder andere de succesvolle theatervoorstelling La Isla Bonita (2015) maakte. Bij Likeminds maakte ze eerder de solo’s 06-82087445 (2018) en MINDGASM (2019) onder eindregie van Lotte Bos.

Het werk van Luit Bakker is maatschappijkritisch, heeft een grote dosis zelfspot en zoekt naar de kwetsbaarheid van haarzelf en haar publiek. Seksualiteit, gender en emancipatie zijn de thema’s van haar werk. Ze waant zich in deze wereld als queer en vrouw nog niet veilig genoeg en wil alles op alles zetten om dit te verbeteren. Ze speelt met ongemak door de toeschouwer op een scherpe en directe manier het gevoel te geven dat hij, zij of hen ook onderwerp is. Ze gebruikt absurditeit en zwarte humor om actuele thema’s op scherp te zetten.